Waardering van Zonnehuisgroep Amstelland, Zonnehuis Zuiderhof - Vinkeveen op 8 mei 2010

7.3

Mijn ervaringen zijn over het algemeen positief. De afspraken die worden gemaakt tussen bewoners en verpleging zijn goed, maar de afspraken en communicatie tussen verpleging en management zijn minder goed. Als het gaat om de accommodatie, vind ik dat er wel wat verbeterd kan worden. De wc's zijn bijvoorbeeld te laag en er is maar één lift, terwijl er eigenlijk twee zouden moeten zijn (één voor bewoners en één voor verplegers). De vriendelijkheid van de medewerkers verschilt per individu. De aandacht die gegeven wordt, hangt heel erg af van de bezetting. Hoe meer onderbezetting, hoe minder tijd en aandacht voor de bewoners. Als de behandeling een bepaalde deskundigheid vraagt, is er niet altijd gekwalificeerd personeel beschikbaar. Verzorgers doen soms dingen die ze eigenlijk niet mogen (waar ze niet geschoold voor zijn). Dit heeft ook weer te maken met het management, dat denkt aan de financiën, waardoor er eerder goedkoop personeel dan gekwalificeerd en duurder personeel wordt aangenomen. Ik zou de zorginstelling wel aanbevelen. (zorgverlener)

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zonnehuisgroep Amstelland, Zonnehuis Zuiderhof? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.