Waardering van Zonnehuisgroep IJssel-Vecht, locatie het Zonnehuis - Zwolle op 9 januari 2017 interview

Als ik er aankom, dan kan ik mijn auto kwijt, er is een royaal parkeerterrein. Het ziet er mooi uit, de receptie is altijd bemand. Het is er gezellig en de entree is erg mooi. De afdeling heeft een mooie, moderne en ruime huiskamer. Er is een terras dat bij de afdeling van mijn vader hoort. Mijn vader heeft een kamer op het noorden, die is wat donker en niet zo gezellig. Er zijn altijd verzorgenden op de afdeling die aanspreekbaar zijn. Ze gaan met respect met mijn vader om. Via familienet wordt ik op de hoogte gehouden over de activiteiten. Ik kan daar specifiek zien hoe het met mijn vader gaat, maar daar zijn ook foto's te vinden van de activiteiten. Ik zie een enorme verbetering in het lopen, de fysiotherapie heeft mijn vader geleerd hoe hij met de rollator moet lopen. Met de kerst komen wij bij elkaar en dat is een grote groep van plus minus 20 mensen en toen ik vroeg of ik een ruimte moest huren werd me er een aangeboden. De kamer was keurig verzorgd en daar hoefde ik niets voor te betalen. De kamerdeur van mijn vader heeft een poster gekregen die we samen hebben uitgekozen. Daardoor is de kamer goed herkenbaar voor hem en mij. Ik vond het heel fijn dat ik daar ook bij betrokken werd. Er worden activiteiten aangeboden waar alle afdelingen gebruik van kunnen maken. Op de afdeling van mijn vader sparen we eierdozen die ze aan de boer verkopen, daar krijgen ze geld voor. Van dat geld worden dingen gekocht zoals plantjes en bloemen voor de bewoners. Zo zorgen ze ervoor dat iedereen betrokken is bij de de afdeling waar mijn vader woont. Op loopafstand is er een winkelcentrum waar we makkelijk naar toe kunnen. Ik ben zeer enthousiast over hoe ze met mijn vader omgaan. Het is laagdrempelig en iedereen is goed aanspreekbaar. Als ik mijn vader wil bellen dan gaat de verzorging met een telefoon naar hem toe en dan krijg ik hem te spreken. Ik denk dat iedereen er vrede mee heeft. Ik vind dat hij goed verzorgd wordt. Mijn vader heeft er ook vrede mee dat hij hier woont, hij is nu niet meer eenzaam. Ik laat hem met een gerust hart achter. Wij, de kinderen, zijn heel blij dat mijn vader hier woont.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zonnehuisgroep IJssel-Vecht, locatie het Zonnehuis? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.