Waardering van Zonnehuisgroep IJssel-Vecht, locatie het Zonnehuis - Zwolle op 9 januari 2017 interview

8.2

Als ik wat afspreek dan zit mijn vader er al klaar voor, de verzorgers hebben daar dan netjes aan gedacht. Ik vind dat de verzorging van mijn vader prima is. De verzorgers proberen mijn vader altijd te stimuleren voor activiteiten. Denk aan het zelf schillen van zijn eigen appel. De verzorgers houden hem goed in de gaten, daar hebben zij oog voor. Er zijn veel activiteiten, er is daar elke dag wel iets te doen waar hij naar toe kan, dit stimuleren zij ook wel zodat hij daar naar toe zal gaan. Regelmatig zitten bewoners alleen, als er bijvoorbeeld een bewoner geholpen moet worden voor persoonlijke verzorging. Dat vind ik jammer. De informatie over activiteiten zijn te zien op familinet en is duidelijk. Daar zie ik ook foto's van mijn vader als hij Jour de Boules speelt of een oliebol eet en dit vindt ik leuk. Over de medische informatie wordt ik ook goed geïnformeerd. De wisselwerking tussen mij en de verzorgers verloopt heel goed. Als er bijvoorbeeld een feestje privé is dan zorgen de verzorgers dat mijn vader nette kleding aan heeft. Dit vind ik goed. De verzorgers proberen niets op mij af te schuiven en dit geeft mij een gevoel van, dat doen wij samen. De accommodatie ziet er netjes uit, in het restaurant is het eten lekker, de koffie is gratis en je mag je eigen brood op eten als visite zijnde. Het gebouw is van alle gemakken voorzien, je mag in de tuin zitten. Op de afdeling hebben zij mooie plakposters op de deuren, zij proberen er wel iets gezelligs en herkenbaars van te maken voor de bewoners. De gezamenlijke huiskamer is niet altijd schoon, dan denk ik aan de vloer waar ik dan aan vastplak, de tafelpoten en deuren zijn niet schoon. Dat vind ik niet zo prettig.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zonnehuisgroep IJssel-Vecht, locatie het Zonnehuis? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.