Waardering van Zonnehuisgroep IJssel-Vecht, locatie het Zonnehuis - Zwolle op 10 januari 2017 interview

5.2

De locatie van de Riethorst is goed. Zeer dichtbij een goed ziekenhuis en winkelcentrum. De kamers van de mensen zijn ruim en goed. De gezamenlijke huiskamer is ruim en netjes. Alle kamers zijn netjes, goed onderhouden en altijd schoon. Wij als familie controleren de primaire zorg voor mijn moeder bijvoorbeeld het opstaan, wassen, medische zorg, naar bed gaan, eten en dat is goed. Doordeweeks is de aandacht voor de bewoners goed, want er worden ook activiteiten dan gehouden bijvoorbeeld muziek, samenzang bloemschikken en filmpjes van vroeger bekijken. In het weekend worden de bewoners aan hun lot overgelaten, omdat er te weinig begeleiders voor hen zijn. Een keer in de week kan er naar de kapper worden gegaan. Dat is voor mannen en vrouwen en die komt langs bij de instelling. Mijn moeder ziet er altijd verzorgd uit. Dat vind ik ook belangrijk. De medische zorg vanuit de instelling is ook goed. Als er iets ernstigs is en je moet naar het ziekenhuis, dan binnen je er binnen een half uur. Dat vind ik fijn. De informatie vanuit de instelling is echter onvoldoende, want de vaste verzorger heeft het ontzettend druk. Er is te weinig mankracht. Ik kan wel met ze praten en ik ben positief over het personeel. Er is geen onwil,ze hebben het gewoon druk. Als er wat mijn moeder aan de hand is, wordt ik niet altijd op tijd daarover ingelicht. Er komen wel standaard uitnodigingen over activiteiten in het huis.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zonnehuisgroep IJssel-Vecht, locatie het Zonnehuis? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.