Waardering van Zorg- en Wooncentrum De Haven - Bunschoten-Spakenburg op 9 mei 2018 interview

Mijn schoonzus is erg op haar privacy gesteld. Daar gaan de medewerkers helemaal in mee. Ze proberen haar wel te stimuleren voor de activiteiten en ze brengen haar daar ook naar toe. Maar het liefst is ze op haar eigen kamer en daar vermaakt ze zich ook. Als zij dat fijn vindt, vind ik dit prima. De medewerkers hebben respect voor haar. Ze hebben een correcte benadering en dat vind ik ook heel belangrijk. Mijn schoonzus draagt haar klederdracht en daar helpen de medewerkers haar bij. Ze zorgen er voor dat ze er netjes uit ziet en haar haren netjes opgestoken zijn. Daar is ze zelf heel tevreden over. Zodra dementie een rol gaat spelen, dan zal de klederdracht niet meer gedragen worden. Dit is iets wat de familie dan besluit. Verder vinden hier veel activiteiten plaats, zoals koren uit het dorp die komen optreden en handwerken. Er wordt ook meegedaan aan de avondvierdaagse. Aan de feestdagen wordt extra aandacht besteedt met bijvoorbeeld muziek en met hapjes en drankjes. Wat ik ook belangrijk vind, is dat er goed schoon gehouden wordt hier.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorg- en Wooncentrum De Haven? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.