Waardering van Zorg- en Wooncentrum De Haven - Bunschoten-Spakenburg op 9 mei 2018 interview

7.3

Ze proberen veel voor mijn man te doen vind ik. Een groot nadeel vind ik, dat mijn man elke week in gewicht aankomt. Als ik dat bespreekbaar maak, dan reageert de ene medewerker dat het niet uitmaakt en de andere medewerker wil er wel opletten. Hij krijgt veel tussendoortjes zoals gebak en andere lekkere dingen. Ik vind dat ze daar goed op moeten letten. Ik heb daar veel moeite mee. Ik vind dat de zorg van mijn man beter kan. Er werken nu veel verzorgenden, die verpleegkundige handelingen doen. Dat verloopt soms niet helemaal goed vind ik. De verzorgenden zijn heel goed , maar ik merk gewoon verschil met de verpleegkundigen. Ik merk dat de medewerkers niet goed kunnen omgaan met cliënten met een niet aangeboren hersenletsel. De beleving van mijn man is anders geworden, nu hij dit heeft gekregen. Voor hem duurt bijvoorbeeld vijf minuten een uur. De medewerkers zouden daar meer scholing over moeten hebben. Ik merk dat ze daar wel open voor staan. Ik vind dat de verpleegkundigen goed kunnen luisteren. Ze communiceren heel goed naar mij toe. De kamer waar mijn man verblijft is prachtig. Hij heeft hier privacy en dat vind ik belangrijk. Het is hier erg schoon. Ze koken zelf op de afdeling en naar mijn mening moeten ze beter kijken naar wat goed voor de bewoners is qua voeding.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorg- en Wooncentrum De Haven? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.