ZorgAccent - 't Wedervoort

't Wedervoort 1 7641 VA Wierden
Deze locatie is onderdeel van ZorgAccent

Waardering van ZorgAccent - 't Wedervoort - Wierden op 21 oktober 2016

Dementie

Mijn moeder verblijft in deze zorginstelling. Al hoewel de ervaring van het ziekteproces heel vervelend is, ben ik heel blij dat mijn moeder in het Wedervoort terecht is gekomen. Een warme omgeving, met personeel dat heel liefdevol met de bewoners omgaat. Ook als familielid wordt je gezien en gehoord. De negatieve punten die ik ook zie, hebben meer te maken met het gebrek aan voldoende personeel als aan de inzet van de medewerkers. Op bepaalde momenten is er maar 1 verzorgende op de groep van 8 bewoners aanwezig. Als er dan iemand naar het toilet of naar bed gebracht moet worden, zitten de andere bewoners alleen. Dit baart mij toch wel zorgen. Ook is het personeel verantwoordelijk voor alle processen, het koken en administratie. Er blijft m.i. soms te weinig tijd over om daadwerkelijk met de bewoners bezig te zijn. Gelukkig zijn er regelmatig vrijwilligers die zich met de bewoners bezig houden, een spel met ze spelen, eens buiten wandelen o.i.d. waardoor het leven van de bewoners wordt veraangenaamd. Een dikke pluim ook voor hen! Op het Wedervoort wordt geprobeerd de familie te betrekken bij activiteiten en de dagelijkse gang van zaken. Het voelt voor mij als een samenwerking van professionele hulp, familie en vrijwilligers, om zo te komen tot een zo goed mogelijk begeleiden en helpen van onze familieleden. Uiteraard hebben veel familieleden banen of wonen niet altijd dichtbij, de één kan meer doen dan de ander. Als je geen gelegenheid hebt, word je daar niet op aangekeken. Er is overal wel eens wat en het loopt niet altijd zoals je het zou willen, maar overall ben ik zeer tevreden en dankbaar voor alle goede zorg. Een hele dikke pluim voor alle medewerkers voor hun geweldige zorg en inzet!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ZorgAccent - 't Wedervoort? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.