Waardering van ZorgAccent - Verpleeghuis Krönnenzommer - Hellendoorn op 19 september 2016

8.2
  • Dementie

Mijn moeder woont in erpleeghuis Krönnenzommer en ik ben eerste contact persoon voor haar. Mijn ervaring met Krönnenzommer is goed. Onze ouderen worden daar goed verzorgd, hoewel het voor het personeel, in verband met de bezuiniging, naar mijn mening steeds moeizamer wordt. Bij elke bewoner die overlijdt moeten er weer uren ingeleverd worden en blijft er, nadat de verzorgenden alle bijbehorende taken hebben vervuld weinig tijd over om met de ouderen iets van een activiteit te doen. Die toestand vind ik zorgelijk. De familie moet voor allerlei taken ingezet worden o.a. voor het schoonhouden van de kamer van het familielid. Niet dat dit zo'n groot probleem is, want je hebt dit voor je vader of moeder over, maar het is toch vreemd nu de ouderen nagenoeg hun totale maandelijkse inkomen kwijt zijn aan de zorg en dan niet mogen verwachten dat de huishoudelijk taken voor hen worden verricht. Het is slecht dat onze overheid zo drastisch aan het snoeien is in de zorg, dit gaat niet alleen ten koste van onze ouderen en van de psychisch van zorg afhankelijke mensen, maar ook ten koste van het verplegend personeel, die nog steeds hun uiterste best doen om de zorg zo optimaal mogelijk te houden.

Bent u of werkt u voor ZorgAccent - Verpleeghuis Krönnenzommer? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.