Waardering van Zorgbalans, Woonzorglocatie Breezicht - IJmuiden op 14 maart 2019 interview

9.3

Het personeel vind ik heel vriendelijk en het contact verloopt goed. De verzorgenden weten bij wie wij horen. Er zijn veel vrijwilligers en er wordt heel veel gedaan. Er zijn wekelijks activiteiten, zoals gym, een kookclub, een knutselmiddag, een mannenclub en sjoelen. Ze zijn daar heel actief in. Er zijn ook uitjes, zoals winkelen en ergens een visje eten. Ze hebben ook activiteiten met thema's, zoals hartjes in elkaar knutselen tijdens Valentijnsdag. Dat vind ik echt leuk. Er zijn heel veel mogelijkheden voor de bewoners. Het gebouw is groot, maar wel heel persoonlijk. Ik vind het gebouw vanaf de buitenkant niet geweldig. Ik vind het er namelijk armoedig uitzien als je daar aankomt. Als je binnenkomt, dan kom je op een soort groot speelplein, met een kiosk en allerlei leuke zitjes. Het is leuk afgeschermd, met leuke themahoekjes. Alles is omgetoverd in een ouderwetse sfeer. Ze hebben het geprobeerd in te richten voor oudere mensen, zodat zij herkenbare spullen tegenkomen. Ik vind dat heel erg leuk. Mijn vader is aan het dementeren. Hij draagt een luier en wordt heel goed verschoond en verzorgd, maar de verzorgenden deden om vier uur al zijn pyjama aan. Dat is voor hem heel comfortabel, maar wij vonden dat zelf te vroeg. Want als er dan nog visite komt, dan zit hij al in zijn pyjama. Dat hebben we besproken met de verzorgenden. Het is nog een paar keer gebeurd, maar daarna hebben ze er wel gehoor aan gegeven. Ze boden ook aan om hem dan opnieuw aan te kleden.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorgbalans, Woonzorglocatie Breezicht? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.