Waardering van Zorgbalans, Woonzorglocatie De Heemhaven - Heemstede op 12 maart 2019 interview

6.7

Ik ben niet tevreden over de zorg die mijn vader krijgt. Ik merk dat gemaakte afspraken rondom de verzorging van mijn vader niet worden nageleefd, zoals het nakijken of zijn gehoorapparaat het doet en of hij deze überhaupt in heeft. Mijn vader kan zichzelf op zich nog redelijk redden en daardoor heb ik het idee dat de verzorgenden hem te weinig aandacht geven. Hij raakt een beetje verloren in het grote geheel. In dit verpleeghuis is er een afspraak dat als de bewoner op de afdeling is, hij of zij de zorg krijgt van de verpleegkundigen op de afdeling. Als de bewoner beneden is, valt hij of zij onder de zorg van andere medewerkers. Volgens mij gaat daar iets helemaal mis. Als mijn vader niet boven is, dan kijkt volgens mij niemand van zijn eigen afdeling naar hem om. Er wordt niet geïnformeerd met de ploeg beneden over hoe het met hem gaat. Er wordt naar mijn gevoel te weinig gekeken naar zijn geluksniveau. Ik zou willen zien dat ze af en toe buiten een wandeling met hem maken. Mijn vader heeft nu het gevoel dat hij opgesloten zit. Ik zou ook willen dat ze hem meer aandacht geven en even een praatje met hem maken. Op zich wordt er wel passend op mijn vragen gereageerd, maar ik ervaar weinig initiatief zonder mijn vragen. Toen mijn vader hier kwam te wonen, was het net verbouwd. Het is opgefrist en ziet er niet heel ouderwets uit. De activiteiten zijn helaas veelal op vrouwen gericht.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorgbalans, Woonzorglocatie De Heemhaven? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.