Waardering van Zorgbalans, Woonzorglocatie De Houttuinen - Haarlem op 12 maart 2019 interview

9.8

Ik vind dat de medewerkers allemaal even liefdevol, zorgzaam en respectvol mijn moeder benaderen. Ik besef dat mijn moeder heel moeilijk kan zijn. Ze kan nogal eens agressief zijn. Ik heb gemerkt dat de medewerkers daar heel professioneel mee omgaan. Zo leiden ze haar af. Ze praten met haar mee en geven er dan een draai aan. Mijn moeder is bedlegerig. Ik vind het prettig dat ze haar met bed en al naar de huiskamer rijden en haar niet alleen op haar kamer laten. Ik ben er erg over te spreken dat als er iets verandert voor mijn moeder, de medewerkers eerst contact met mij opnemen om te vragen of ik daarmee akkoord ga. Als ik vragen heb of ergens mee zit, kan ik altijd bellen en wordt er ruim de tijd genomen om vragen te beantwoorden. Ook is de arts gemakkelijk benaderbaar. Mijn moeder woont op een afdeling voor kleinschalig wonen. Ze woont met tien bewoners in een huisje. Ik vind de sfeer erg goed in het huis. Er wordt rekening gehouden met de wisselende seizoenen en er wordt aandacht besteed aan allerlei festiviteiten. Een kleine ruimte is ingericht als bioscoopkamer. Verder is er een strandkamer met geluiden van golven en meeuwen. Tevens is er een snoozle kamer met rustige muziek en een waterval van licht. Daarnaast zijn er regelmatig activiteiten met optredens. Af en toe komen er mensen met dieren langs of komt er een klasje kinderen pannenkoeken bakken. Ik merk ook dat er goed wordt nagedacht om te voorkomen dat bewoners onbedoeld naar buiten kunnen gaan. Zo wordt bezoekers gevraagd om via de achterkant binnen te komen in plaats van aan de voorkant.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorgbalans, Woonzorglocatie De Houttuinen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.