Waardering van Zorgbalans, Woonzorglocatie De Houttuinen - Haarlem op 14 maart 2019 interview

7.7

Ik vind dat het kennisniveau te laag is bij de medewerkers, maar ze proberen hier wel iets aan te veranderen. De kloof tussen de hele jonge medewerkers en de oude patiënten is te groot naar mijn idee. De ingehuurde medewerkers wisselen ook veel en het vaste team is nog niet compleet. Soms staan de medewerkers helemaal alleen en dat is heel zwaar. Ik help zelf ook mee, maar het is duidelijk dat er een personeelstekort is en dat daardoor de zorg onder druk staat. Ik heb een goede verhouding en samenwerking met de medewerkers en ook met het hele team, waaronder de dokter en de fysiotherapeut. Je moet wel in gesprek blijven en aangeven wat je wil en waarom je iets wil, want anders verloopt alles volgens de standaardprotocollen. De accommodatie vind ik prettig, maar ik denk dat de badkamer groot en koud is. Ik vind dat ze daar warmtelampen moeten gebruiken. Er is ook maar een lift aanwezig. Ik zou willen dat er een diëtist zou komen om te waarborgen dat de bewoners genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen. Nu mogen de medewerkers per afdeling bepalen wat er gegeten wordt.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorgbalans, Woonzorglocatie De Houttuinen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.