Waardering van Zorgbalans, Woonzorglocatie Huis ter Hagen - Driehuis op 12 maart 2019 interview

7.8

Mijn moeder is onlangs overgeplaatst van een aanleunwoning naar haar huidige afdeling. Op deze afdeling krijgt ze meer zorg. Ik vind het email contact met de verzorgenden erg prettig. Jaarlijks is er een vergadering waar het wel en wee van mijn moeder aan de orde komt en waar verschillende disciplines bij aanwezig zijn. Ik vind de medewerkers over het algemeen heel erg vriendelijk. Ik merk wel dat er een tekort aan personeel is. Mijn moeder valt nogal eens. Ze heeft hulp nodig om met haar rollator de toilet in te gaan. Daarvoor wil ze hulp vragen, maar het kan volgens haar even duren voordat er iemand komt. Daar heeft ze het geduld niet voor en dan probeert ze het toch zelf te doen. Mijn moeder is graag op zichzelf. Sinds ze hier zit, wordt ze gestimuleerd om aan activiteiten deel te nemen. In de instelling worden tal van activiteiten georganiseerd. Zo wordt mijn moeder bijvoorbeeld op zondagen opgehaald voor een muziekuitvoering. Mijn moeder kan zich nog wel eens boos maken dat de zusters haar niet met alles willen helpen. Ik denk echter dat het juist goed is voor haar om nog zo lang mogelijk zelfredzaam te zijn. Het gebouw is rustig gelegen aan de rand van Bekestein. Intern is het gebouw pas gerenoveerd. Mijn moeder is matig tevreden over het eten.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorgbalans, Woonzorglocatie Huis ter Hagen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.