Waardering van Zorgbalans, Woonzorglocatie Kennemerduin - Heemstede op 21 juni 2016 interview

4.8

Het is lastig afspraken te maken en lastig goede mensen te pakken te krijgen. Het is zeer onduidelijk wie voor wat verantwoordelijk is. Wie is er aanspreekbaar over een bepaald thema. Soms weet ik niet of er wat gedaan is en dat is zeer onduidelijk. We hebben beperkt zicht op het feit of hij goed verzorgd wordt. Het is een groot huis en daardoor heb ik het idee dat de aandacht, hoe goed bedoelt ook, tekort schiet. Er zijn lange gangen en mijn vader zit alleen op zijn kamer. Af en toe wordt hij wel opgehaald om gezamelijk te gaan eten. Ook hier gebrek aan contact met de verantwoordelijke. Ik heb beperkt zicht over hoe het nou werkelijk is. Ik mis de heldere lijn naar de verzorgende. Ik was bijvoorbeeld op vakantie en toen ik belde kreeg ik iemand aan de lijn die zei dat het met mijn vader zijn gangetje ging. Er zijn veel personele wisselingen. Voor mijn vader is het niet fijn maar ook voor ons is het niet prettig. Het is wisselend qua kwaliteit van de verzorgers. De kamer van mijn vader wordt slecht schoongemaakt, de wc is smerig en op de vloer liggen etensresten. Wij zijn eerst bezig met schoonmaken om uberhaupt ergens te kunnen gaan zitten. De gezamelijke woonkamer is niet zo vies, maar daar is alles mee gezegd. Ik vind de rest ongezellig.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Zorgbalans, Woonzorglocatie Kennemerduin - Heemstede

Het spijt ons ten zeerste te moeten lezen dat er bij u onduidelijkheid heerst over wie waar verantwoordelijk voor is omtrent de zorg voor uw vader. Tevens geeft u aan dat u het contact en een heldere lijn met de verantwoordelijke van zorg mist.
Dat willen we graag met u bespreken om te zien of we dit in positieve zin kunnen veranderen, zodat er op korte termijn duidelijkheid maar ook helderheid
ontstaat. Samen met u kunnen we dan ook bekijken hoe de leefomstandigheden, (schoonmaak) in het appartement van uw vader verbeterd kunnen worden.
Ik nodig u dan ook van harte uit voor een persoonlijk gesprek om bovenstaande met u door te spreken. Marion van der Voort, teammanager Zorg van Kennemerduin. m.van.der.voort@zorgbalans.nl / 023 - 89 14 700

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorgbalans, Woonzorglocatie Kennemerduin? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.