Waardering van Zorgbalans, Woonzorglocatie Velserduin - IJmuiden op 13 maart 2019 interview

• Hersenaandoeningen

Ik heb een zeven voor de accommodatie gegeven. Met mijn eigen woonruimte en de gezamenlijke huiskamer daar ben ik wel tevreden mee. Maar met de rest van het gebouw niet, ik vind het een koud en ongezellig gebouw. De medewerkers zijn prima in de omgang. Ik kan met de meeste medewerkers goed overweg. De lichamelijke verzorging wordt over het algemeen goed gegeven. Maar ik vind dat de ene medewerker daar liefdevoller in is dan de ander. De een is voorzichtiger en behoedzamer dan de ander. Er wordt heel erg goed naar mij geluisterd. Ze zijn ook alert, ze merken het bijvoorbeeld als ik ergens mee zit of verdrietig ben. Dan komen ze naar mij toe en dan gaan ze een gesprek met mij aan. Ze proberen mij dan weer op te beuren. Ik ben dan blij dat ik mijn verhaal aan hen kwijt kan, dat helpt mij dan echt. Voor zover het mogelijk is, komen de medewerkers de afspraken en beloften na. De wetenschap dat er altijd hulp is als ik die nodig heb en dat er altijd op tijd voor eten gezorgd wordt, draagt bij aan de kwaliteit van mijn leven. Ik voel mij hier op mijn gemak, ik voel mij hier rustig en veilig. De warme maaltijden daar ben ik niet zo blij mee, ik vind dat geen succes. Maar er wordt hier dan ook niet zelf gekookt, het komt van elders. Maar toch zou ik het wonen hier wel aan willen bevelen, ik heb het hier prima naar mijn zin.

Bent u of werkt u voor Zorgbalans, Woonzorglocatie Velserduin? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.