Waardering van Zorgcentra De Betuwe, De Valentijn - Maurik op 28 maart 2017 interview

6.7

Voor mensen die nog veel zelf kunnen doen is deze instelling aan te raden, maar voor mensen in een rolstoel niet. Het gebeurt weleens dat mijn moeder lang moet wachten voor ze haar van het toilet halen en soms wordt ze pas om half tien uit bed gehaald. Verder wordt ze maar een keer per week gedoucht. Dat vind ik te weinig. Er zijn een paar medewerkers die ik niet prettig vind, die vind ik dominant. Een van hen zei, dat mijn moeder maar op de wc moest blijven zitten tot ze tijd had om haar eraf te halen. Er is te weinig personeel, maar dat is een zaak van de politiek. Op verzoeken wordt niet altijd adequaat gereageerd. Zo heeft het veertien dagen geduurd voor mijn moeder de papegaai kreeg, die ze nodig had, nadat ze uit het ziekenhuis kwam. Haar medicijnen slingeren soms rond, onder andere onder een stoel. Mijn moeder laat ze vallen, maar kan ze zelf niet oprapen. Dus blijven ze liggen, want er is geen tijd om schoon te maken. Haar kamer wordt maar een keer per week schoongemaakt. Dat is gewoon te weinig. Ook haar koelkast wordt niet schoongemaakt en er wordt niet op de data van de producten gelet. Dat moet de familie doen. Er is maar een lift voor een gebouw met drie verdiepingen. Dat vind ik te weinig. Die lift is bovendien vaak stuk. Er staan vaak rijen mensen te wachten. In de omgeving van de instelling kun je lekker rondlopen en er staan parasols. Ook is er een terras. Dat vind ik wel goed. Het tehuis steunt erg op vrijwilligers, die voor de bloemen zorgen, de parasols omhoog doen en die mijn moeder naar de activiteiten brengen.

Reactie van/namens Zorgcentra De Betuwe

Bedankt voor uw reactie. Vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over een aantal zaken. Hebt u dit al eens besproken met medewerkers van de afdeling? Graag zouden wij er namelijk met u over door praten, maar omdat dit uiteraard een anonieme reactie is, kunnen wij geen contact met u opnemen. Wilt u daarom met ons contact opnemen via webcare@stzdb.nl?

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorgcentra De Betuwe, De Valentijn? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.