Waardering van Zorgcentrum St. Barbara - Dreumel op 24 augustus 2016 interview

8.8

Ik zou deze instelling aanbevelen omdat de zorg goed en kleinschalig is. Mijn moeder zit op een dementen afdeling. De kamers zijn mooi groot. Er is beneden eetzaal gezellig ingericht. Verder is er een terras, deze is ook leuk aangekleed. De ramen zijn daar van glas in lood, hierdoor kan de ruimte vrij donker zijn. Dit vind ik een nadeel, omdat hierdoor de bewoners in de zaal niet naar buiten kijken. Het aspect luisteren hangt heel erg af van de medewerker. De ene medewerker luistert iets beter dan de andere. De medewerkers luisteren goed naar de bewoners. Ik vind wel dat bepaalde medewerker beter naar de familie moeten luisteren, vooral omdat de bewoners zelf weinig kunnen aangeven door de dementie. Soms vind ik dat de medewerkers de bewoners te lang laten wachten op een toilet bezoek. Een enkele keer heb ik meegemaakt dat een medewerker bot/boos reageerde op de bewoner. De bewoners van deze afdeling zijn dement en hebben geen besef van hun gedrag, dit kan bij een enkeling irritatie opwekken. Ik word over het algemeen heel goed geïnformeerd. Denk hierbij aan activiteiten en belangrijke zaken met betrekken tot mijn moeder. Wij vinden dat mijn moeder minimaal een keer per week gedoucht moet worden. Verder merken wij dat dit heel erg afhankelijk is van de aanwezige medewerker. Soms wilt mijn moeder niet doucht worden, maar wij vinden dat de medewerkers dan moeten aandringen. Dit gebeurt niet altijd en dit vind ik niet fijn. Het eten is lekker gevarieerd. De bewoners hebben altijd de keuze uit twee menu's. Mijn moeder vind het eten lekker. Tot slot, worden afspraken altijd heel goed nagekomen. Hier ben ik zeer tevreden over.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorgcentrum St. Barbara? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.