Waardering van Zorgfederatie Oldenzaal, locatie Scholtenhof - Oldenzaal op 22 februari 2017 interview

7.2

De omgang van de medewerkers met mijn familielid lijdt onder de druk bij de verpleging. Deze is erg hoog. Ze zeggen bijvoorbeeld: 'Ik moet nog iets doen, ik kom zo bij u terug', terwijl dat dan niet altijd gebeurt. Als ik iets aangeef wordt dat geregeld, maar tegenwoordig gebeurt dat vaak digitaal. Dat is afstandelijker, je kijkt gemakkelijker in een zorgdossier. Het is best omslachtig en bepaalde afspraken bleken dan ook niet doorgekomen. Misschien moeten de kinderziektes er nog uit. Ik moet er bovenop zitten. Ik ben tevreden over de verzorging en begeleiding van mijn familielid, maar het kan beter. Dat heeft met druk en financiën te maken. De accommodatie is oud. Ik denk dat de instelling al wel 50 jaar bestaat. Er is geen kantine waar familie soep kan krijgen. Mijn familielid heeft een kamer met een bed, maar tegenwoordig hoor je wel dat mensen na een renovatie een aparte woon- en slaapkamer hebben. Mijn familielid kwam erin toen het nog een verpleeghuis was. Demente patiënten komen soms op de kamer van mijn familielid zitten. Dat vindt ze heel vervelend en beangstigend en dus heeft ze haar kamer de hele dag op slot. Ik heb het al aangekaart en ik heb het ook aangegeven als onderwerp voor het volgende Multidisciplinair Overleg. Er zijn grote verschillen in de bejegening door de verschillende zusters; de een is wat liever, de ander wat zakelijker en harder. In grote lijnen is de verpleging echter prima.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorgfederatie Oldenzaal, locatie Scholtenhof? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.