Waardering van Zorgfederatie Oldenzaal, locatie Scholtenhof - Oldenzaal op 13 maart 2018 interview

7.7

Ik weet dat de verpleging heel erg hun best doet, maar het kan veel beter. Dat ligt niet aan de verplegenden, maar aan de bezetting. Die vind ik onder de maat. Ze gaan heel lief met mijn buurvrouw om. Ze is heel tevreden, maar ze heeft zelf niet zo veel meer in te brengen. Het was onverantwoord om haar nog in de aanleunwoning te laten wonen. Dat vond ze zelf wel lastig en ze is heel snel achteruit gegaan. Via internet kan ik het zorgdossier lezen. Als er iets is, dan meld ik dat en dan krijg ik antwoord. Als ik iets moet meebrengen zetten ze dat ook in het zorgdossier. De omgeving en het gebouw zijn prima. Alleen het kamertje van mijn buurvrouw is wel erg klein. Dat vind ik wel heel erg ouderwets. Ze heeft wel een badkamer. Het is allemaal oud en achterhaald. De verwarming werkt niet goed, het is er vaak heel erg heet. Ik vind het jammer dat ze de familie of contactpersonen niet vragen of ze bijvoorbeeld eens in de week iets komen doen met de bewoners. Er zitten 's avonds vijf dames tegenover elkaar in de huiskamer, die op deze manier niet geprikkeld worden. Mijn buurvrouw gaat vijf dagen in de week naar de dagbesteding. Daar wordt ze wel geprikkeld. Dat kan omdat ze dat zelf kan betalen.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Zorgfederatie Oldenzaal, locatie Scholtenhof - Oldenzaal

geplaatst op 21 maart 2018

Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft ons een belangrijk leerpunt mee: de bezetting van medewerkers in de zorg. Dit is voor ons een voortdurend punt van aandacht waarvoor we ons best doen om er verandering in aan te brengen.
Zo hebben we kritisch gekeken naar de samenstelling en de grootte van de teams en hopen met een aantal aanpassingen de bezetting beter te laten aansluiten op de vraag van de cliënt, in uw situatie uw buurvrouw.
Hopelijk ervaart u verbeteringen de komende tijd.

Bent u of werkt u voor Zorgfederatie Oldenzaal, locatie Scholtenhof? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.