Waardering van Zorggroep Almere, Woonzorgcentrum Polderburen - Almere op 9 mei 2018 interview

8.3

Ik ben contactpersoon voor een meneer die hier woont. De medewerkers laten hem in zijn waarde en ze benaderen hem zoals hij dat wenst. Dat vind ik heel mooi. Meneer wil helemaal niets en blijft het liefst in zijn stoel zitten, daar houden ze rekening mee. Ze proberen hem wel tot activiteiten te stimuleren en dat vind ik prijzenswaardig, ook al lukt dit niet. Ze gebruiken geen middelen en maatregelen, als dit niet nodig is. Ze zullen hem, of andere bewoners, nergens toe dwingen of vastbinden. Daar kan ik het helemaal mee eens zijn, want er zijn genoeg andere alternatieven. Ik vind dat ze hier echt nagedacht hebben over de inrichting. Ze hebben hier een groot loopcircuit en de bewoners zullen niet tegen deuren aan lopen. Ze hebben een activiteitencentrum en een hele grote binnentuin, waar vrij in gewandeld kan worden. Er is ook een stiltecentrum, een plek waar je overleden familieleden kan gedenken. Ze hebben dit heel mooi ingericht en hier kan je tot rust komen.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Zorggroep Almere, Woonzorgcentrum Polderburen - Almere

Beste contactpersoon, mede namens behandelaren en zorgteams wil ik u danken voor deze mooie waardering. De missie van Polderburen heeft alles te maken met de “mensvisie”, De bewoner staat voorop, met diens specifieke leefstijl en leef- en dagritme. Onze zorg- en behandelteams sluiten daar op aan. De leefmilieus en de persoonlijke en toegespitste benaderingswijze van het team voor de bewoner helpen ons de kwaliteit van leven voor de individuele bewoner hoogwaardig te houden, en de waardigheid in ere te houden. Goed te lezen dat onze missie en visie in de praktijk ook als dusdanig ervaren wordt.

Hartelijke groet,
Francis Kastermans
Teammanager Zorgdisciplines
Polderburen

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Almere, Woonzorgcentrum Polderburen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.