Waardering van Zorggroep Almere, Zorgcentrum De Overloop - Almere op 7 augustus 2019 interview

7.5

Er is heel veel mogelijk. Als ik vraag of ik ergens een schilderij op mag hangen, dan mag dat. Ze vinden het prima als ik de muren wil verven. Dat heb ik in andere zorginstellingen anders meegemaakt. Mijn man kan soms heel halsstarrig zijn. Hij wilt alleen op bepaalde dagen gedoucht worden. Daar houden de verzorgenden zich wel redelijk goed aan. Soms lukt het niet, want het kan gebeuren dat er iets tussenkomt. Ze gaan heel liefdevol met mijn man om, ondanks dat hij soms halsstarrig kan zijn. De verzorgenden en verpleegkundigen laten mijn man heel goed in zijn waarde. Dat vind ik heel belangrijk. Ze hebben een luisterend oor en springen goed in op zijn gemoedstoestand. Dat doen ze door met hem te praten, een luisterend oor te bieden of hem iets lekkers te geven. Ik heb diep respect voor de medewerkers die hem toch uit zijn dip proberen te halen. Als ik constateer dat iets even fout gaat en ik geef dat aan, dan ondernemen ze direct actie om het op de juiste rit te krijgen. De verzorgenden hebben ook voor mij een luisterend oor. Ze tonen belangstelling, vragen hoe het met mij gaat en ze leven zich echt in in de situatie. Ik vind het een warm en menselijk huis. Het gebouw is oud. Ze zijn druk bezig met de renovatie. Op dit moment scoren ze echt niet hoog, maar er wordt nu gelukkig eindelijk wat gedaan.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Almere, Zorgcentrum De Overloop? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.