Zorggroep Amsterdam Oost, locatie Flevohuis

Kramatplantsoen 263 1095 LD Amsterdam
Deze locatie is onderdeel van Zorggroep Amsterdam Oost

Waardering van Zorggroep Amsterdam Oost, locatie Flevohuis - Amsterdam op 23 oktober 2018

Mijn beide ouders hadden dementie en hebben 2,5 jaar in het Flevohuis gewoond op de gesloten afdeling op 1 hoog. Ik heb destijds voor dit verpleeghuis gekozen vanwege het kleinschalig wonen met zes bewoners per huiskamer, de binnentuin en de ruimte in de gang waardoor een bewoner een rondje kan lopen zonder de weg kwijt te raken. De accommodatie is wat verouderd, zou prettig zijn als er meer wc's en badkamers zijn voor de bewoners. De Coffee corner is gezellig maar klein, zeker voor bewoners in een rolstoel. Mijn ouders zijn goed en liefdevol verzorgd. Soms waren er wel verschillen in zorg en betrokkenheid te merken tussen het vaste personeel en de oproepkrachten helaas. Maar over het algemeen was er een persoonlijke benadering en probeerde men zo goed mogelijk aan te sluiten op de behoeften van de bewoners. Ook probeerde men nieuwe dingen uit, zoals bij mijn moeder muziek om haar tot rust te brengen. Als ik vragen had kreeg ik zo goed mogelijk antwoord. Ik stelde mij als dochter betrokken en belangstellend op, ben altijd bij de halfjaarlijkse overleggen geweest, hierdoor werd ik ook bij veel dingen betrokken bv. door de ergotherapeut, fysiotherapeut. Dit vond ik erg prettig. Ik kon ook vaak gedrag van mijn ouders toelichten doordat ik ze goed kende. Er worden voldoende activiteiten aangeboden voor de bewoners. De gastvrouwen zijn een aanwinst waardoor de bewoners meer aandacht krijgen en de zorgmedewerkers meer aan het verzorgen toekomen. Zeer tevreden ben ik over de laatste fase van mijn ouders. Beide hebben zij een palliatief traject gehad. Er was regelmatig overleg met de artsen en ik werd bij elke beslissing betrokken. Ik heb dit als zeer prettig ervaren. Het personeel is ons als familie zeker tot steun geweest in deze moeilijke fase. Zij leefden met ons mee. Nu na hun overlijden, kijk ik tevreden terug op de periode dat mijn ouders in het Flevohuis zijn verzorgd.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Amsterdam Oost, locatie Flevohuis? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.