Waardering van Zorggroep Drenthe, De Vijverhof - Assen op 2 januari 2018 interview

6.0

Als het vaste personeel er is, dan verloopt de zorg goed. Het wisselt heel erg qua personeel en er zijn veel invalkrachten. Er werken medewerkers die ik niet ken. Als ik wat vraag over mijn moeder, dan kunnen ze er soms gewoon geen antwoord op geven. Ze weten het dan niet. Ik heb het gevoel dat ze mijn moeder maar aan laten modderen. Ze ondernemen weinig met haar. Ik vind haar er soms onverzorgd uitzien en ze heeft vaak vieze kleren aan. Mijn moeder kan niet meer meedoen met de activiteiten, omdat ze te ver in haar dementie zit. Ik snap dat ze het enorm druk hebben, maar ik vind het jammer dat ze dan niet iets anders aanbieden. Ik vind dat mijn moeder te weinig gestimuleerd wordt om te eten en te drinken. Er wordt bijvoorbeeld eten voor haar neergezet en sommige medewerkers begeleiden haar dan niet met het eten, terwijl ze dat wel nodig heeft. Toen mijn moeder onlangs jarig was, wisten de medewerkers van niks. Ik kwam binnen met gebak en ze vroegen waar dat voor was. Ik vind het jammer dat ze daar geen aandacht voor hebben. Als ik wat aankaart of ik vraag wat, niemand weet wat. Mijn moeder had bijvoorbeeld een onderzoek gehad en dan weet niemand er wat van af. Ik vraag of ze mij willen bellen, zodra ze wat weten. Weken later word ik eindelijk gebeld door de verpleeghuisarts. Er is een nieuwe verpleeghuisarts en zij wilde met mij het beleid over mijn moeder bespreken. Het beleid staat al vast, maar ze wil dat dan toch opnieuw bespreken. Dat is voor mij dan weer niet nodig.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Drenthe, De Vijverhof? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.