Waardering van Zorggroep Drenthe, De Vijverhof - Assen op 8 juli 2016 interview

6.8

Op de afdeling van mijn man vind ik het heel mooi. Op de afdeling waar mensen nog op zichzelf kunnen, vind ik het beperkt en een beetje ouderwets. Er is een heel mooi terras. De afspraken zijn heel goed. Ze schrijven alles op en ze doen het voor me. Soms vind ik wel dat ze wat meer haast kunnen maken, maar meestal gaat het wel goed. Ze luisteren denk ik wel. Ik vind de zorg die mijn man krijgt heel goed. Er geven meerdere mensen zorg en de ene doet dit beter dan de ander. Ik vind de informatie geloof ik wel goed. Het krantje, wat ik heel goed vond, is er niet meer. Daarin stond wat informatie over het huis en medebewoners. Dit mag niet meer in verband met de privacy. Ik vind het prettiger als je wat achtergrondinformatie weet over de mensen die er wonen. Er hangt in de lift wel informatie over wat er te doen is. De medewerkers gaan heel goed met ons om. Ze zijn aardig en ze zien de mensen als personen. Ze leven mee als iemand een mindere dag heeft. Ik vind dat ze te weinig met de mensen doen. Er is wel hout bewerken. Maar ik mis een beetje beweging, zoals gym. Ik vind dat de bewoners te weinig buiten komen, maar er zijn bijna geen vrijwilligers die dit kunnen. Of de bewoners willen zelf niet. Je kunt hier prachtig wandelen langs de vijver. Er is een winkelcentrum vlakbij. Wat ik ook heel goed vind is dat ik eens in de zoveel tijd een gesprek heb met een maatschappelijk werker. Dan kan ik ook even mijn ei kwijt.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Drenthe, De Vijverhof? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.