Waardering van Zorggroep Ena, Ruimzicht - Barneveld op 9 januari 2017 interview

7.7
  • Aandoeningen bij de vrouw - overig

Het is een heel mooi en warm huis. Er straalt namelijk sfeer uit. Ook vind ik dat de medewerkers veel doen voor mijn moeder, waar wij als familie bij worden betrokken. Er worden namelijk buitenshuis en binnenshuis activiteiten georganiseerd, zoals een koortje en dat vind ik heel mooi. Hierbij mogen ook wij als familie zo nu en dan bij aanwezig zijn. Daarbij worden we ook goed op de hoogte gesteld over de activiteiten. Verder vind ik dat de gezamenlijke huiskamer knus is. De huiskamer wordt altijd seizoensgebonden aangekleed. Maar ook tijdens de feestdagen wordt de huiskamer gezellig aangekleed. Daarnaast worden er persoonlijke spullen in de huiskamer of wandelgangen opgehangen. Dit zijn dan ook spullen van mijn moeder. Zo word de sfeer heel eigen gemaakt. Verder vind ik wel dat er aandacht geschonken moet worden, vanuit de medewerkers in de aandacht naar de bewoners toe. Ik merk namelijk wel eens dat er verschil is in de medewerkers hierin. Mijn moeder heeft soms hulp van oudere medewerkers maar ook jongere medewerkers. Ik merk dat de oudere medewerkers meer aansluiten op de persoonlijkheid van mijn moeder, dan de jongere. De oudere hebben namelijk een ander inzicht en houden zich over het algemeen aan het zorgplan. Ik denk dat de jongere hier af en toe over heen kijken. Ik vind dit wel eens vervelend. Ik vind namelijk dat de medewerkers dan niet op één lijn zitten.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Ena, Ruimzicht? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.