Waardering van Zorggroep Hof en Hiem, Zorgcentrum Vegelin State - Joure op 7 februari 2019

5.7

Helaas meerdere keren minder goede ervaringen meegemaakt, vooral op het gebied van de cliëntadministratie, ook in de periode na het overlijden van ons familielid (denk aan het schrijven van de verkeerde naam op enveloppen/poststukken en het verwarren van de verjaardag van ons pas overleden familielid met de verjaardag van haar echtgenoot, wat in het activiteitenboekje voor heel Vegelin State stond afgedrukt). Ook brieven voor (familie)bijeenkomsten bevatten regelmatig fouten met betrekking tot datums bijvoorbeeld. Dit komt zeer onprofessioneel over en de administratie scoort dan naar onze ervaringen zonder twijfel een 1. De persoonlijke zorg en verpleging was redelijk, afhankelijk van welke medewerker er werkte. Tevens was een kritische blik van de mantelzorg noodzakelijk vanwege een kennistekort bij de verzorgenden en verpleegkundigen, ook op het gebied van het inschakelen van een arts. Het herkennen van gevaren/kritieke situaties is onder de maat, waardoor ons familielid onnodig heeft moeten lijden aan een longontsteking en uiteindelijk een acute ziekenhuisopname noodzakelijk was. Ook de rapportage van de zorg was onvolledig, soms werd er niet gerapporteerd terwijl tijdens het bezoekmoment bleek dat er wel dergelijk bijzonderheden was. Ook werd er geen tot weinig actie ondernomen op gesignaleerde gezondheidsrisico's. Alleen over de groepsverzorging kunnen we positief zijn, deze medewerkers zetten zich fantastisch in en hielden ons goed op de hoogte.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Hof en Hiem, Zorgcentrum Vegelin State? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.