Waardering van Zorggroep Noorderboog, De Schiphorst - Meppel op 2 januari 2018 interview

8.8

Ze kijken goed naar wat mijn moeder nodig heeft en ze houden voortdurend rekening met haar. Als ik vraag hoe het met mijn moeder is, dan kunnen ze dat precies vertellen. Ze observeren haar heel goed. Ik heb voor mijn moeder een levensboek gemaakt en dat pakken ze er vrijwel dagelijks bij. Ze kennen haar verleden niet en dit geeft aanknopingspunten om daar het een en ander over te weten te komen. Dat werkt heel goed, ook om contact met mijn moeder te krijgen. Als ze een aanpak hebben bedacht, dan proberen ze dat. Werkt het niet, dan verzinnen ze wat anders. Het is kleinschalig wonen. De huiskamer zit in het midden en daaromheen zitten de kamers. De wand naar buiten is alleen maar raam en er is dus veel contact met buiten, ook is het er licht. In het midden van de gang zit een vierkanten gat zonder dak. Als het regent, dan regent het daar ook. Ze hangen er ook van alles op en zetten er bijvoorbeeld een sneeuwpop neer. Als ze een wandelingetje maakt, dan loopt ze daar omheen. Dat vind ik echt heel bijzonder. Ik ben heel tevreden over Noorderboog. Ondanks dat ze misschien een medewerker op de werkvloer missen vind ik dat ze het heel goed doen. Eerder was er een huiskamermedewerker die standaard alleen op de huiskamer werkte, maar die is er nu niet meer. Ik vind dat wel een gemis.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Noorderboog, De Schiphorst? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.