Waardering van Zorggroep Noorderboog, Zonnekamp - Steenwijk op 19 december 2016 interview

5.0

Ik vind de aandacht en de liefde van het verplegend personeel naar mijn vader toe uitstekend. Ik vind het dagritme, waarin de vroegere thuissituatie van mijn vader zoveel wordt nagebootst, goed lopen. Ook vind ik dat het personeel mijn vader op een redelijke wijze in zijn waarde laat. De informatieverstrekking naar mijzelf als mantelzorger toe vind ik volkomen gedateerd en ouderwets. Zo krijg ik nieuwsbrieven per post, die ik ook gemakkelijk per mail kan ontvangen. Ik vind de personeelswisseling veel te groot, waardoor er geen goede kennisoverdracht is en ik ook geen goede relatie op kan bouwen met het personeel. Wat mij opvalt is dat er weinig wordt gedaan aan het stimuleren en het ontwikkelen van mijn vader. Zo wordt er bijvoorbeeld weinig gedaan aan geheugentraining of om gesprekken op gang te houden. Het personeel richt zich vooral op de verzorgende en niet op de cognitieve elementen. Ook vind ik het idiotie dat mijn vader iedere zondag wordt meegesleept naar de kerk, terwijl hij zelf helemaal niet christelijk is. Bovendien weet mijn vader door zijn geestelijke gesteldheid een kwartier later niet meer dat hij hier naar toe is geweest. Ook heb ik het gevoel dat ik om de haverklap het Zorgplan moet tekenen en dat het beleid erop gericht is op verantwoorden en indekken. De sociale ruimtes in de accommodatie zijn gedateerd en oncomfortabel vanwege een slechte klimaatbeheersing, waardoor het veel te warm is. In het winkeltje is geen personeel aanwezig. De koffie in de restauratieruimte is van slechte kwaliteit en er zijn geen voorzieningen voor kleine kinderen, die mee op bezoek komen. Het gebouw is te hoog, waardoor het geluid weergalmt, waardoor een privégesprek op een aangename wijze onmogelijk wordt gemaakt. Daarnaast is de zitruimte in de centrale hal, waardoor er voor mijn vader ook teveel prikkels aanwezig zijn om gezellig een gesprek met mij te kunnen voeren.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Noorderboog, Zonnekamp? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.