Zorggroep Noordwest-Veluwe, locatie Weideheem

Drift 2 3844 JW Harderwijk
Deze locatie is onderdeel van Zorggroep Noordwest-Veluwe

Waardering van Zorggroep Noordwest-Veluwe, locatie Weideheem - Harderwijk op 7 december 2018 Interview

Afspraken met bijvoorbeeld de kapper gaan goed. Soms vergeet men in mijn ogen weleens een waszak mee te geven. Mijn moeder krijgt prima zorg, maar er zijn te weinig mensen. Het is een kleinschalige afdeling met één verpleegkundige voor zes bewoners. Soms moet ze wachten om naar het toilet te gaan of duurt het wat langer voor ze kan ontbijten. De medewerkers zijn hartstikke lief voor mijn moeder. Zij is niet echt een binnenmens. Hier woont ze echter hoog en komt ze nauwelijks nog buiten. Dat stuit me tegen de borst. Naar mij wordt geluisterd. Zo word ik teruggebeld als ik vragen heb. Het gebouw is oud. De gemeenschappelijke ruimten worden goed schoongemaakt, maar de kamers van de bewoners moeten door de familie schoongemaakt worden. Ik besteed mijn aandacht liever aan mijn moeder dan aan haar kamer. Mijn moeder heeft geen eigen toilet. Dat vind ik niet meer van deze tijd. Ze gaat verhuizen naar een andere verdieping. Daar wonen twaalf mensen. Dat vind ik vreselijk. Ik ben bang dat ze daar ondergesneeuwd raakt. Ze is nu gewend en kent de mensen. Ze zal de vaste gezichten zeker gaan missen. Om de grote tuin staan hoge bomen. Juist mensen met dementie hebben in mijn ogen veel licht nodig.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Noordwest-Veluwe, locatie Weideheem? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.