Waardering van Zorggroep Oude en Nieuwe Land, Verpleeghuis 't Kompas - Urk op 4 september 2019 interview

9.3

De verzorgenden hebben een goede band met mijn moeder. Ze beschouwen haar als een moeder. Ze gaan familiair met elkaar om. De verzorgenden zien het werk niet als hun beroep, maar echt als hun roeping. Dat scheelt enorm. Ik kan heel goed met ze opschieten. Als ik ergens om vraag, dan wordt dat wel gedaan. Ze werken met Carenzorgt. Als ik daar iets in vermeld, dan wordt daar wel op gereageerd. Er is helaas al wel drie keer van dokter gewisseld. Als mijn moeder medicatie nodig heeft, dan geven de verzorgenden dat aan bij de dokter, maar het duurt een tijdje voordat de dokter reageert. Ik vind het moeilijk dat er in de zorginstelling ook mensen zijn met andere psychische aandoeningen. Dat zorgt voor onrust bij mijn moeder. Ze vindt sommige mensen gek. De verzorgenden kunnen daar niks aan doen. Als ik ergens mee zit, dan wordt er gelijk geluisterd. Negen van de tien keer wordt het gelijk opgelost. In sommige gevallen moeten ze natuurlijk eerst overleggen met elkaar. De verzorgenden doen heel veel voor mijn moeder. Er zijn sinds een paar maanden activiteitenbegeleiders en dat scheelt enorm. Er wordt nu echt wat met de bewoners gedaan. De accommodatie is verouderd, maar er komt nieuwbouw. Mijn moeder deelt een kamer met een andere mevrouw. De inrichting voelt huiselijk aan. Het is net alsof je thuis bent. Ik heb helemaal geen problemen met de zorginstelling en ik zou het voor honderd procent bij vrienden en familie aanbevelen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Oude en Nieuwe Land, Verpleeghuis 't Kompas? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.