Waardering van ZGR, locatie Brugstede - Lemelerveld op 9 oktober 2017 interview

Ik ben heel tevreden over de zorg die mijn moeder ontvangt. Het enige wat ik jammer vind is dat mijn moeder het liefste drie keer per dag naar buiten zou willen. Mijn moeder is een echt buitenmens, maar doordat zij rolstoel afhankelijk is, kan zij niet meer zelfstandig naar buiten.De verpleging doet haar best om haar zoveel mogelijk mee naar buiten te nemen. Ik mis een receptie, waar bezoekers met vragen terecht kunnen. De verpleging loopt veel heen en weer waardoor mensen nu soms lang moeten wachten. Het is jammer dat dit is wegbezuinigd. Doordat het personeel in gewone kleding loopt is het ook niet altijd duidelijk of mensen hier werken of dat ze bezoeker zijn. Ze dragen wel een naamplaatje. Dit is niet alleen verwarrend voor de bezoekers, maar ook voor de bewoners. Het zou fijn zijn als ze iets van werkkleding zouden dragen, waardoor ze herkenbaarder zijn. Wat de zorg betreft, daar ben ik erg over tevreden. De zorg is ook op maat voor de bewoners. Als mijn moeder aangeeft naar bed te willen, dan wordt ze naar bed gebracht. Daar wordt niet moeilijk over gedaan. Wat ik ook erg positief vind, is dat er een kok is die kookt naar de wensen van de bewoners. Het eten is van zeer goede kwaliteit. Hij werkt in een open keuken, hierdoor ruik je de etensluchtjes. Dat vind ik echt geweldig. De sfeer is erg fijn. Als de bewoners op de kamer willen eten dan kan dat, maar de meeste bewoners eten gezamenlijk.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ZGR, locatie Brugstede? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.