Waardering van ZGR, locatie Brugstede - Lemelerveld op 18 oktober 2017 interview

7.7

Ik krijg hulp met douchen en steunkousen aantrekken en aankleden kan ik nog net zelf. De zorg gaat hartstikke goed. Ik ben niet echt mobiel dus ze helpen me overal mee. Het gaat allemaal heel prettig. Ik krijg voldoende aandacht. Ze maken hier echt tijd voor een praatje. Alleen tijdens het kousen aantrekken zijn ze natuurlijk druk. De omgang is heel goed. De leerlingen zijn ook netjes. Maar ze moeten nog veel leren. Er wordt goed geluisterd. Alleen als het druk is soms wel, maar dan komen ze daarna altijd terug. Ik heb hier veel vrijheid. Ik kan weggaan wanneer ik wil en als ik het doorgeef dan bewaren ze de warme maaltijd voor me. Ik kan hier heel fijn wonen en leven. Ik ben tevreden met mijn kamer, badkamer en slaapkamer en het is ruim genoeg. Ik vind het gebouw wel gehorig en als andere bewoners lawaai maken dan heb ik daar soms last van. Eens per week maken ze hier schoon. Daar ben ik tevreden over. Ik eet in de zaal. Alleen als ik ziek ben dan eet ik op mijn kamer. De kwaliteit is heel goed en we eten iedere dag vers. Nooit twee dagen hetzelfde. We hebben een kok en dat is fijn. Ik kan hier meedoen met memory, ballen gooien, biljarten. Ook nemen vrijwilligers de mensen mee naar buiten. Of ze nemen me mee naar een winkel. Het is hier echt de zoete inval. Ook ga ik graag naar Nordhorn in Duitsland, want daar is een hele mooie dierentuin. Ze hebben toen een dubbeldekker gehuurd en alle bewoners meegenomen daarheen. Ik heb hier niks te klagen en ik beveel het hier zeker aan. En de vrijheid vind ik het belangrijkst.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ZGR, locatie Brugstede? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.