Waardering van Zorggroep Sint Maarten, Gaza - Harmelen op 25 november 2015 interview

Mijn moeder woont hier. Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat we niet op korte termijn een afspraak konden maken. Mijn moeder heeft psygische klachten en daar is ze al lang in behandeling voor, maar de klachten houden aan. Ik vind dat de helft van de medewerkers een tien verdient, maar met de andere helft krijg ik geen goede klik mee, die verdienen een vijf. Een aantal medewerkers zijn iets te direct en dirigerend naar mijn moeder toe. Dan voelt mijn moeder zich minder begrepen. De andere helft neemt meer de tijd voor mijn moeder en ze verplaatsen zich in haar. Dan voelt mijn moeder zich meer begrepen en kan ze daardoor ook makkelijker meegaan in het advies van de verzorgende. We worden geïnformeerd via de nieuwsbrieven en bijeenkomsten. Daarnaast nemen ze ook contact op als er iets is met mijn moeder, dat gaat via de e-mail en telefonisch. De evv'er verdient een tien maar met een aantal andere medewerkers gaat het moeizamer. Als mijn moeder iets heeft gehad en daarvoor medicatie of een vervolg behandeling voor nodig heeft, gaat dat wat moeizamer. Het gaat dus om de medische opvolging. Ik denk dat dat aan de verpleegkundige ligt. Het is er verder wel schoon, toegankelijk en netjes. Het is niet het modernste, wat ik zelf een minpunt vind en misschien kan het ook iets gezelliger, maar ik denk dat mijn moeder zich er thuis voelt. Er worden veel activiteiten georganiseerd en dat lijdt mijn moeder goed af en het vult haar dag.Wat er ook is veranderd is dat ze gemeenschappelijk de middagmaaltijd gebruiken. Hierdoor wordt het sociale samenhang verhoogd.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Sint Maarten, Gaza? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.