Waardering van Zorggroep Sint Maarten, Maartens-Stede - Losser op 24 augustus 2016 interview

8.8

Mijn moeder is vanuit een hospice naar deze instelling verhuisd. Ze heeft hier ongeveer drie maanden gewoond. Zij woonde in een appartement voor terminale bewoners. De medewerkers waren begaand, ze deden hun best om voor de bewoners een thuis te creëren. De communicatie onderling bij het personeel is goed. Ik vind alles goed op zijn plek wat betreft de accommodatie. Het is allemaal makkelijk te verplaatsen. De huiskamer is goed te bereiken voor bewoners. Er wordt met herkenningspunten en foto's gewerkt voor bewoners die vergeet achting zijn. Het is er netjes maar niet altijd even schoon. Ik heb bijvoorbeeld meerdere malen iets schoongemaakt in de kamer van mijn moeder. De tuin was verzorgd en mooi aangekleed. De werkdruk was hoog, hierdoor was er dus minder ruimte voor persoonlijk contact. De medewerkers vonden dit zelf ook jammer. Ze deden echt hun best voor ons en voor mijn moeder. Ik ben heel erg tevreden over de omgang met de medewerkers. Het was voor mij erg belangrijk dat ze luisterden naar mijn moeder en mij hierin bijstonden. Ze hadden geduld voor mijn moeder. De behandeling van mijn moeder was over het algemeen goed. Er moest op korte termijn een speciaal kussen geregeld worden, het duurde ongeveer twee weken, dit vond ik wel aan de lange kant. Op de afdeling voor terminale bewoners vind ik het belangrijk dat er een snelle toegang is tot voorzieningen. Dit vooral omdat de gezondheidstoestand van de bewoners op deze afdeling heel snel kan veranderen. Het is dan van belang dat er snel gehandeld kan worden. Dit miste ik wel een beetje, maar ik heb wel gemerkt dat het personeel hier zo goed mogelijk mee om probeerde te gegaan. Over het algemeen kreeg ik snel antwoord op mijn vragen en ik kreeg een duidelijke terugkoppeling. De contactverzorgende was heel goed en duidelijk. Ze was ook snel in het regelen van zaken. Tot slot werd ik goed geïnformeerd.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Sint Maarten, Maartens-Stede? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.