Zorggroep Solis, Verpleeghuis PW Janssen

Hermelijn 2 7423 EJ Deventer
Deze locatie is onderdeel van Zorggroep Solis

Waardering van Zorggroep Solis, Verpleeghuis PW Janssen - Deventer op 5 april 2017 Interview

Overige aandoeningen

Afspraken verlopen soms moeizaam. Er zijn zo ontzettend veel medewerkers, dat het onduidelijk is wie er gebeld heeft. De intentie is wel goed, maar de overdracht is een probleem. Als ze aandacht geven is dat goede aandacht, maar de bewoners worden veel alleen gelaten. Ze zitten daardoor veel op zichzelf. Het is een dementie afdeling en het is bekend dat het beter gaat met deze mensen als ze gestimuleerd worden tot activiteiten. Muziek werkt erg goed. Af en toe speelt er iemand piano en dan zie je mensen rustig worden. Dat is een stuk herkenning. Ik vind dat positief. Toen mijn familielid erg ziek was kreeg ze veel aandacht. De tandzorg is eg slecht. Ze zouden daar een vaste tandarts moeten hebben. Verder moeten deze patiënten daar misschien wel veel vaker heen. Het gebouw is vriendelijk en toegankelijk met een tuin ervoor. Het is overzichtelijk en goed beveiligd. Mijn familielid slaapt in een tweepersoonskamer, maar dat vind ik niet zo erg. Zij houdt wel van gezelligheid. Op de dementieafdeling kunnen mensen veel bewegen, bij voorbeeld rondjes lopen. Met familie kunnen ze ook van de afdeling af. De liften zijn toegankelijk. De medewerkers bij de koffie en thee zijn altijd vriendelijk. Het is alleen jammer dat er nauwelijks gebruik gemaakt wordt van de balkons, zeker met dit mooie weer. Er zou meer gradatie moeten zijn qua diepte van de dementie, zodat mensen die nog veel kunnen meer betrokken worden bij de activiteiten, waaronder huishoudelijke taken. Er ligt een boek waarin medewerkers kunnen lezen wat de wensen van de bewoners zijn. Dat vind ik goed. De klimaatbeheersing laat te wensen over. Als het erg warm is, is het er heel moeilijk. Dat ligt aan het platte dak. Ik heb veel vertrouwen in de mensen die daar werken. Ze willen goede zorg geven, maar worden afgeleid door administratieve zaken. De zorg is meer dan alleen wassen, aankleden, eten en drinken. Het is beslist geen onwil, maar degenen die er werken worden teveel klemgezet. Ik vind het heel fijn dat er zo´n voorziening bestaat, wat mijn familielid kan niet meer alleen zijn. Twee keer per jaar is het mogelijk in de instelling kleren te kopen. Ook de was- en merkservice werken goed. Het eten is van goede kwaliteit. Het ziet er smakelijk uit en het is warm.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Solis, Verpleeghuis PW Janssen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.