Zorggroep Tangenborgh, Verpleeghuis De Bleerinck

Spehornerbrink 1 7812 KA Emmen
Deze locatie is onderdeel van Zorggroep Tangenborgh

Waardering van Zorggroep Tangenborgh, Verpleeghuis De Bleerinck - Emmen op 5 april 2017 Interview

Door alle bezuinigingen loopt er minder personeel rond dan vroeger, waardoor de zorg ook minder wordt. Als mijn moeder vroeger naar het ziekenhuis moest en ik kon niet mee, dan ging er een medewerker mee. Nu is dat geen optie meer. Verder merk ik dat er minder tijd is om persoonlijke aandacht aan mijn moeder te geven. Het vaste personeel is veelal verdwenen. Er zijn wel veel nieuwe voor terug gekomen, maar ook veel die via het uitzendbureau komen. Dat is vervelend voor mijn moeder en ook voor de medewerkers, omdat ze elkaar niet goed kennen. Mijn moeder wordt hier een beetje onrustig van. Ze was bijvoorbeeld gewend om door een vast iemand geholpen te worden bij het douchen. De medewerkers doen hun best, maar ze kunnen niet alles. Soms zie ik bijvoorbeeld dat het haar van mijn moeder er niet heel netjes uitziet. De communicatie vind ik goed, omdat ik met de mensen die er all lang werken nog steeds goed kan praten. Met de nieuwe medewerkers is de communicatie nog een beetje moeilijk. De accommodatie vind ik goed. Er is bijvoorbeeld een gezellig cafeetje met een terrasje ervoor aanwezig. De instelling is recentelijk verbouwd. Nu heeft mijn moeder een kamer alleen, terwijl die vroeger gedeeld moest worden. Dat vind ik fijn voor mijn moeder.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Tangenborgh, Verpleeghuis De Bleerinck? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.