Zorggroep Tangenborgh, Verpleeghuis De Bleerinck

Spehornerbrink 1 7812 KA Emmen
Deze locatie is onderdeel van Zorggroep Tangenborgh

Waardering van Zorggroep Tangenborgh, Verpleeghuis De Bleerinck - Emmen op 5 april 2017 Interview

Ik vind het een geweldige zorginstelling. Ik merk dat ze hart voor de patiënten hebben. Op alle manieren proberen ze aan hun behoeftes tegemoet te komen. Het personeel heeft persoonlijke aandacht voor mijn moeder en ik ervaar oprechte betrokkenheid en warmte. Ik kan makkelijk overleggen, want ze zijn heel toegankelijk voor de familie. Er zijn ook familie avonden. Als een patiënt iets aangeeft, proberen ze het te doen. Bij de intake had ik al een goed gevoel en dat werd bewaarheid. De uitstraling en de indeling van het gebouw zijn geweldig. Het is een dorp op zich. De huiskamer met een aangrenzend terras. Het is kleinschalig en het samen met de bewoners koken zorgt voor een kookbeleving van de patiënten met lekkere etensgeuren. De sfeer van vroeger bij hen thuis wordt zo nagebootst. Helaas wisselen de personeelsleden sterk door de bezuinigingen en flexwetten Dat vind ik heel jammer. Maar dat ligt niet aan de Bleerinck. De medewerkers proberen er goed mee om te gaan. Er zijn veel mogelijkheden zinvol bezig te zijn. Dat is uitdagend en prikkelt de bewoners. Alle zorg zit bij elkaar, dus zijn er korte lijntjes met snel overleg. De artsen en fysiotherapeuten kennen de patiënten dus ook. Ze proberen de mensen optimaal van het leven te laten genieten. Mijn moeder heeft echt een menswaardig en zinvol leven. Ze geeft zelf aan dat ze in de Bleerinck opgebloeid is geniet op haar manier nog echt van het leven (in tegenstelling tot de thuissituatie). Dat geeft de familie een stuk rust.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Tangenborgh, Verpleeghuis De Bleerinck? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.