Waardering van ZorgSaam Bachten Dieke - Terneuzen op 27 juni 2017 interview

8.5
  • Aandoeningen bij de man - overig

De behulpzaamheid, de klantvriendelijkheid van het personeel ervaren wij als goed. Ze zijn allemaal heel goed willend maar ze kunnen niet altijd. Sinds de veranderingen lijkt het alsof het personeel te scherp is ingeroosterd, waardoor er veel stress komt wanneer er iets niet loopt zoals zou moeten. De huishoudelijke hulp krijgen wij 3 kwartier per week. Wanneer er collega's ziek zijn dan hebben ze maar de helft van de tijd, dat is niet prettig, niet voor hun en niet voor ons. Bij een brandalarm gaan de deuren van de gangen automatisch ineens dicht, dat is logische ivm. de brand. Maar de deuren gaan echt met een klap dicht waar mensen tussen kunnen komen en er wonen hier oude mensen die niet meer zo snel kunnen reageren. Er is weinig licht in het trappenhuis. Zo heb ik nog een aantal puntjes van kritiek, maar wat het belangrijkste is; door de bezuinigingen is de werkdruk erg verhoogd. Het gevolg is dat ze minder tijd hebben en de communicatie verslechterd waardoor wij het gevoel hebben dat de opbouwende kritiek van bewoners geen ruimte krijgt. Dat gegeven is jammer want wellicht dat er daardoor dingen niet worden opgelost die simpel op te lossen zijn en daardoor tijd besparen. Het eten is een stuk minder geworden sinds de verandering. Het wordt opgewarmd en daar wordt het eten een stuk minder lekker van. Ook vraag ik mij af of er niet meer voedsel uit de steek gegeten kan worden. De mensen zijn dat tenslotte van vroeger ook gewend. Dan denk ik aan stampot sla met spekjes en een ei, zuurkool of zoute bonen met uitgebakken spek., of erwtensoep. Het is misschien ook een tip wanneer je er enige tijd woont dat er dan een gesprek plaats vindt waarbij je je vragen kan stellen en je opmerkingen kan geven. Want echt hoor ik ben tevreden hier, maar ik weet niet waar ik met mijn vragen en opmerkingen terecht kan. Het personeel heeft geen tijd en dat snap ik want zij doen al bijna het onmogelijke.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ZorgSaam Bachten Dieke? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.