Waardering van ZorgSaam Emmaus - IJzendijke op 9 mei 2018 interview

8.8

Ik heb geregeld gesprekken over het zorgplan van mijn tante. De medewerkers leggen me dan alles uit en ze houden zich aan de afspraken die hier in staan. Mijn tante is niet een van de gemakkelijkste en ik vind het bewonderenswaardig hoe ze daar mee om gaan. Ik vind de medewerkers lief voor mijn tante en ze halen grapjes met haar uit. Dit vindt ze heerlijk. De medewerkers koken vers op de afdeling. Er was iets wat mijn tante niet lustte en dan maakten ze wat anders klaar. Ik vond dat dit niet kon. Gewoon eten wat de pot schaft en daar gaven ze me wel gelijk in. Nu eet ze gewoon mee en ze vindt dit prima. Ze weten van mijn tante dat ze graag naar de kerkdienst luistert en ze helpen haar er aan herinneren. Ze organiseren ook het een en het ander in de grote zaal hier en dan zorgen ze er voor dat mijn tante er heen kan. Bijvoorbeeld feest van herkenning, dan laten ze dingen van vroeger zien en daar wordt over gepraat. Er komt ook wel eens iemand zingen en dat vindt mijn tante prachtig. Als ik ergens om vraag, dan wordt daar naar geluisterd en zorgen ze er voor dat het nageleefd wordt.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ZorgSaam Emmaus? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.