Waardering van ZorgSpectrum locatie Hof van Batenstein - Langdurige zorg - Vianen op 15 november 2016 interview

7.7

De medewerkers luisteren naar mij, ze zoeken samen met mij naar oplossingen, zodat het voor mijn moeder beter wordt. Alles is goed geregeld. Als ik bel dan worden zaken opgelost. De zorg is goed, maar er moeten meer handen aan het bed, zodat mensen niet meer de hele dag in hun piyama lopen. Ze betalen tenslotte voor de zorg. De hele AOW gaat op eraan op. Er wordt geen koekje meer gegeven bij de koffie vanwege de bezuinigingen. De medewerkers geven aan dat ze zelf daar ook niet zouden willen zitten, maar ze staan met de rug tegen de muur. Ze gaan heel lief met mijn moeder om. Soms is er niet een verzorgster op de afdeling. Aan het bezoek wordt dan gevraagd de mensen in de gaten te houden, maar wie is er verantwoordelijk als er dan iets gebeurt? Er zijn bijeenkomsten voor familieleden, waar ze het meer over het verdwijnen van de receptie hebben dan over de zorg voor de patiënten. Mij gaat het juist om de zorg. De persoonlijke verzorging kan beter. Dat moet de familie zelf aangeven. De huiskamer heeft gele muren. Geef die toch een frisse kleur. De schoonmaak gaat goed, maar er hangt een urinelucht. Het klimaat kan beter, het is er altijd 30 graden. De verhuurder wil er niets aan doen. Als de zon schijnt moeten de gordijnen dicht. Met een screen zouden de mensen naar buiten kunnen kijken. Ze zitten toch al opgesloten en zien al zo weinig. De stagiaires doen heel veel met de mensen. Dat is geweldig.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ZorgSpectrum locatie Hof van Batenstein - Langdurige zorg? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.