ZuidOostZorg, locatie De Wiken

Dwarswyk 346 A 9202 CA Drachten
Deze locatie is onderdeel van ZuidOostZorg

Waardering van ZuidOostZorg, locatie De Wiken - Drachten op 23 oktober 2016

Dementie

Vader heeft een goede tijd gehad in de Wiken. Vooral de dagopvang De Draai was heel goed. Punten van zorg: Vader is diabeet. Tijdens een bezoek wilden zij hem met een bloedsuikerwaarde van 26 gewoon naar bed sturen. Wij hebben daarop aardig geprotesteerd. Er is daarop een arts ingeschakeld. Vader moest onmiddellijk snelwerkende insuline. Het was op een zondag men heeft daarop de medicatie van een andere cliënt gebruikt! Bij een bezoek aan het ziekenhuis zou alles klaar liggen. Er lag niets klaar. In de proefperiode is er tot tweemaal toe een hoorapparaat zoekgeraakt. (Wij hadden duidelijke afspraken gemaakt over de verzorging m.b.t. de hoorapparaten). Het ene is onder het bed terug gevonden. Het andere ter waarde van € 800,00 is door Zuid Oost zorg vergoed. Dan het slotakkoord: Op vrijdag werden wij gebeld met de vraag of wij toestemming gaven voor een plaatsje in Neibertilla, gesloten afdeling. Uiteraard gaven wij die toestemming. In hetzelfde gesprek werd verteld dan horen jullie nog wel... wij hoorden niets en hebben daarop actie ondernomen. Zelf doorgegeven dat vader de donderdag daarop om 10.30 uur in Neibertilla werd verwacht. Wij zijn vanuit Groningen maar op tijd naar Drachten gegaan. Uiteraard er lag niets klaar. Het afscheid op de Draai was heel emotioneel, geweldig. Hieraan bewaren wij een dierbare herinnering. Lof voor de medewerkers van de Draai! Na vader naar zijn nieuwe locatie binnen Zuid Oost zorg gebracht te hebben, intake gesprek, kennismaking het invullen van een zestal formulieren in tweevoud gingen wij terug naar de Wiken om de kamer van vader leeg te halen en de meubels die naar de nieuwe locatie konden daar te brengen zodat de nieuwe kamer toch vertrouwt zou aanvoelen. Inmiddels waren de andere zoon en schoondochter gearriveerd met een gehuurd busje uit Joure. Een emotionele dag voor iedereen. Rond een uur of één hebben wij wat brood gegeten er was alleen geen serviesgoed e.d. meer op de kamer, dit hadden wij al eerder opgeruimd. De koffiekar kwam langs en wij vroegen of wij misschien iets te drinken konden krijgen. Er werd navraag gedaan. Nee dit behoorde niet tot de mogelijkheden. Rond 18.30 uur was de kamer zo goed als leeg. Er was nog niets bekend van de persoon die de kamer over zou nemen. Er lag net een jaar nieuwe vloerbedekking in ter waarde van € 1300,50. Wij wilden deze vloerbedekking indien mogelijk overdoen aan de nieuwe bewoner. Zo niet dan moesten wij deze vloerbedekking nog verwijderen. Kortom omstreeks 19.00 uur kwam een dame van de zorg, niet de vriendelijkste, even kijken. Het enige wat ze zei was: Waar is het kookplaatje en de sleutel graag. Het kookplaatje heeft nooit op de kamer gestaan om veiligheidsredenen en de sleutel hebben wij niet gegeven. De hele dag was er niemand die ons iets kon vertellen. De telefoon die wij uit het stopcontact hadden gehaald heeft de hele dag gepiept. Een dag later kregen wij bericht dat bekend was wie de kamer over zou nemen. De familie kon pas de woensdagmiddag daarop de kamer bekijken en beslissen of zij de vloerbedekking over wilden nemen. dit is allemaal goed verlopen. Wij hebben daarop gevraagd aan wie wij de sleutel konden overdragen en wanneer. Dit kon op donderdag met tegelijk het eindgesprek. In dit gesprek hebben wij de EVV'er bedankt voor de vele goede zorgen. Laat dat duidelijk zijn. Wat betreft het verloop van de laatste dag schaamde zij zich voor het gedrag van haar collega's. Het was een goed gesprek alleen was haar opmerking ik vraag jullie maar niet om dit formulier in te vullen. Nou ja dat kunnen wij zelf ook wel vinden. Bij deze dus. De sleutel hadden wij alleen in moeten leveren op de dag van vertrek. Het betrof nl. een verhuizing en niet een overlijden. Tja dan hadden ze dat even moeten vertellen. Er werd in de wandelgangen over een week gesproken. En dan de kamer was diezelfde dag leeg en schoon op de vloerbedekking na! De bewuste dag van de verhuizing lagen wij 's avonds om 23.30 uur in bed. Met een katterig gevoel dat het afscheid zo is verlopen. De EVV'er die ruim 9,5 vader heeft verzorgd had toegezegd nog even langs te komen voor het afscheid. Het was haar vrije dag. Snap ik, toch hebben wij haar die ochtend gemist. Helaas een negatief gevoel over de laatste dag, dit ondanks de vele goede zorgen. De interne communicatie zou beter kunnen.

Reactie van/namens ZuidOostZorg

Bij ZuidOostZorg doen wij ons uiterste best zo goed mogelijke zorg te leveren en deze af te stemmen op de wensen en behoeften van de cliënten. U schrijft in uw eerste zin dat uw (schoon)vader een goede tijd heeft gehad in De Wiken. Dat is fijn. Het spijt ons des te meer te horen dat er in de zorgverlening met betrekking tot de diabeteszorg en tijdens de verhuizing zaken niet goed zijn verlopen. Inmiddels heeft er een afrondend gesprek plaatsgevonden. De situatie zoals u die schetst is besproken. We hopen dat u (schoon)vader een goede tijd heeft in Neibertilla.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ZuidOostZorg, locatie De Wiken? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.