Waardering van ZuidOostZorg, locatie Ikenhiem - Beetsterzwaag op 2 augustus 2018

4.0
  • Ziekte van Parkinson

Onze moeder woont al 8 jaar in Ikenhiem. Zij is niet instaat zelf te praten en haar mening te delen, daarom doen wij dit voor haar. Wij zijn erg blij met de verpleging die mijn moeder krijgt. De dames van de afdeling doen dit met humor, liefde en toewijding.Het pand is rond uit slecht. Mijn moeder heeft een kamer op de tweede verdieping waar het in de zomer temperaturen heeft van 32 graden. Dit gebeurt elke zomer opnieuw, het gebouw is oud en wordt onvoldoende herstelt. Nadat mijn moeder met koorts in bed kwam te liggen hebben wij onze klacht over de temperatuur opnieuw kenbaar gemaakt bij het personeel en management. Er werd ons toegezegd dat elke kamer een airco zou krijgen en het dak gekoeld zou worden. Het dak is gekoeld door het vol te laten lopen met water, er is 1 airco gekomen in de huiskamer die 8 bewoners moeten delen. Op de kamers is het nog steeds veel te heet, de bewoners kunnen niet alleen naar buiten omdat ze op een verdieping zitten en er is onvoldoende personeel om met ze mee naar buiten te gaan. Ze zitten opgesloten in een warme sauna en het is wachten tot er iemand overlijd aan die warmte. De verpleging loopt het het zweet over de rug de cliënten te ondersteunen en verdienen meer dan een waaier op de gang.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis ZuidOostZorg, locatie Ikenhiem - Beetsterzwaag

Goedendag,
Bedankt voor uw review. Wij stellen alle reacties op Zorgkaart Nederland zeer op prijs.
Uiteraard betreuren wij het hoe u de zorg op dit moment ervaart.
Het is uitzonderlijk warm en daarom zijn er diverse maatregelen genomen om de warmte in het gebouw te reguleren.
Zoals u zegt, is het dak gekoeld en er zijn extra airco’s en ventilatoren aangeschaft voor in de huiskamers.
Helaas hebben we nog even met deze warmte te maken en wij zullen er alles aan doen om het voor onze cliënten zo aangenaam mogelijk te maken.
Mocht u hierover nog verder in gesprek wensen te gaan, neem dan gerust contact op met uw contactpersoon op de locatie.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ZuidOostZorg, locatie Ikenhiem? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.