Waardering van ZZG zorggroep, Woonlocatie De Globe - Nijmegen op 13 augustus 2012

9.2

het is een prachtig kleinschalig woonhuis waarin de indicatie van de bewoner centraal staat. Er is toezicht gedurende de gehele dag en er is veel personeel als je dit vergelijkt met andere verpleeghuizen (kleinschalig of grootschalig). Er zijn veel vrijwilligers die allerlei dingen/activiteiten met en voor bewoners doen. Familie dient betrokken te zijn als wettelijk vertegenwoordiger, maar ik zie dat dit vaak niet gebeurt. Zelf ben ik eerste contact persoon, wettelijk vertegenwoordiger, en kom minimaal 4 keer in de week om mijn moeder te bezoeken. Ik ga dan wandelen of zorg ervoor dat er een leuke sfeer in de huiskamer is. Ik voel me verantwoordelijk voor mijn moeder. Deze verantwoordelijkheid mag en kan ik niet neerleggen bij het huis, want dat is ook niet zo beschreven in de indicatie vanuit het CIZ. De zorgverlening aan mijn moeder volgens de zzp is prima en vaak wordt er meer gedaan zonder gemopper. Er wordt echt gewerkt en samen geleefd naar alle mogelijkheden. Er wordt niet gesproken over iets wat niet kan. Er worden bij problemen (denk aan gedrag) met regelmaat externe deskundigen ingehuurd met de vraag om mee te kijken naar de geleverde dienstverlening. Het is dus een huis waar transparant en vooral heel open gewerkt wordt. Ik ben zeer enthousiast over de Globe al ben ik van mening dat het geven van punten over dienstverlening en zorg niet juist is. Mocht u als zoekende een kleinschalig woonhuis zoeken, waarin het ritme van de bewoner centraal staat, dan zou ik u de Globe echt aanraden. Vraag om een rondleiding door de zorgcoordinator of door een Evv-er. Ook de manager kan u zeer goed te woord staan en kan u helpen bij het zoeken naar een geschikt huis voor uw geliefde. Want we willen allemaal het beste voor onze naasten die ernstig ziek is.

Bent u of werkt u voor ZZG zorggroep, Woonlocatie De Globe? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.