Waardering van Brijder Verslavingszorg Gouda - Gouda op 9 mei 2018

  • 6
  • 5
  • 8
  • 4
  • 4
  • 8

Gemiddeld cijfer

5.8
  • Verslavingen

Toelichting

Veel afspraken die niet goedlopen door verkeerde tijden, de wachtlijst voor de enige arts die ze op die locatie hebben is 7 weken, de therapie sluit niet altijd goed aan op de hulpvraag, wordt meermaals problemen gebagatelliseerd door personeel, hebben een 'signaleringsplan', maar zien ironisch genoeg niet dat het snel bergafwaarts kan gaan tijdens een actieve verslaving, sommige therapeuten weten helemaal niets van medicijnen af waardoor een verslaving aan met name medicijnen vaak wordt afgedaan als 'je moet er gewoon mee stoppen', terwijl dat bij benzodiazepines en barbituraten levensgevaarlijk is. CGT is uit een boekje waarvan elke pagina praktisch hetzelfde is: risicofactoren, wat ging er door u heen en wat deed u die dag? Echte concrete plannen worden niet doorgezet, soms wel even besproken, maar dan snel weer goedzins of kwaadzins 'vergeten' door te zetten. Dat zo'n gerenommeerde instelling als deze slechts 1 verslavingsarts heeft in Gouda, met geen nummers beschikbaar voor noodsituaties of voor tijdens weekends is vrij bijzonder te noemen. Ik snap dat het budget elk jaar minder wordt voor dergelijke instellingen, maar als ik dan wel 3 receptionistes zie bij elke afspraak die per wachttijd van 15 minuten gemiddeld 0.75 externe telefoontjes aannemen (per 3 personen, niet eens per persoon) en alleen een vinkje in het systeem hoeven te zetten dat je er bent, dan denk ik: dat kan ook wel 1 receptioniste waarvoor je dan voor die andere 2 een extra arts kan aannemen, zodat de wachttijd tenminste 50% daalt. De bottleneck ligt heus niet bij de fictieve stortvloed aan telefoontjes die zo'n instelling per locatie per dag in één keer kan aannemen, maar bij het aantal artsen dat beslissingen neemt over een concreet plan. Slechte organisatie en bureaucratie tijdens tijdens tijdens van financiële kortingen is een slechte combinatie. Voor de  ''simpele'' medewerker die onderbetaald krijgt omdat de stropdasjes het opeisen tot de patiënt die uiteindelijk inadequaat behandeld wordt.

De redactie kan een waardering niet op waarheid controleren. Een waardering is de persoonlijke mening van de inzender.

Reageren en contact opnemen

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Brijder Verslavingszorg Gouda? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.

Partners van ZorgkaartNederland