Waardering van Brijder Verslavingszorg Haarlem, Richard Holkade - Haarlem op 5 november 2014

9.2
  • Verslavingen

Onze dochter was verslaafd aan blowen en cocaïne. Zij had zich zelf aangemeld bij Brijder. Al vanaf het begin voelde zij zich daar gehoord en begrepen. Haar hulpverlener was nog jong, en ik weet nog dat wij als ouders daar eerst twijfels over hadden, Tijdens de gesprekken werd al snel duidelijk onze twijfel onterecht was. Hij wist onze dochter precies op de juiste manier te benaderen en pakte goed door. Wij zagen dat zij zich echt op haar gemak voelde. Ook heeft hij ons als ouders op de juiste wijze begeleid, en was er een crises moment, dan had hij aan de telefoon een luisterend oor. Hij heeft ons in contact gebracht met een systeemcoach, en ook met haar hebben we heel fijne gesprekken gehad en zijn goed begeleid en gehoord. Ook de gezinsgesprekken waren zeer waardevol. Onze dochter had er uiteindelijk zelf voor gekozen naar Detox Den Haag te gaan, en in de tussentijd dat zij daar zat, hadden wij met de systeemcoach gesprekken. Toen onze dochter weer thuiskwam, had ze echt het gevoel, dat ook wij veranderd waren en meer begrip toonden voor de situatie. Terugkijkend op de begeleiding in Detox zelf, hadden we allemaal het idee, dat het daar wel beter kan. De dagbesteding, vooral in het weekend kan beter, en niet alle gemaakte afspraken werden nagekomen. In ieder geval zijn we heel blij hoe het allemaal verlopen is, en natuurlijk helpt de goede afloop van onze dochter daar zeker bij, ze heeft zeker zelf ook wilskracht getoond!. Als we het begeleidingstraject van de Brijder en Detox vergelijken met bijvoorbeeld de organisatie "Yes we can", waar een vriendin van onze dochter naar toe is gegaan, vonden wij het fijn dat de systeemgesprekken gelijk startte, zodat we thuis allemaal op die manier betrokken werden en mee veranderden met onze dochter. Het gezin van haar vriendin kwam pas een half jaar na behandeling hiervoor in aanmerking. Dat lijkt ons een beetje mosterd na de maaltijd, nietwaar? Dat is wat haar vriendin ook heeft ervaren. Kortom, wij waren zeer tevreden met de hulp van de Brijder, want wat voel je je in zo'n situatie machteloos! Fijn dat er dan zulke instanties zijn:)

Reactie van/namens Verslavingszorg Brijder Verslavingszorg Haarlem, Richard Holkade - Haarlem

Hartelijk dank voor uw positieve reactie. Het is fijn dat zowel uw dochter, als u als ouders zich geholpen hebben gevoeld.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Brijder Verslavingszorg Haarlem, Richard Holkade? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.