Home Instead Thuisservice Zaanstreek-Waterland

dinsdag
woensdag
donderdag
0:00 - 23:59

Waardering van Home Instead Thuisservice Zaanstreek-Waterland - Purmerend op 5 november 2018

Herkennen veranderingen

Vast team

Na een ziekenhuisopname kon mijn 99-jarige oma niet direct terug naar haar eigen woning waar ze nog zelfstandig woonde. We besloten mijn oma bij ons in huis te nemen zodat ze bij ons kon revalideren. Het herstel stagneerde echter en helaas bleek terugkeer naar haar eigen huis en een zelfstandig leven niet meer mogelijk. Inschrijving bij een verpleeghuis bleek noodzakelijk, maar de wachttijd voor een plek voor een verpleeghuis in onze woonplaats was een half jaar. Hoe organiseren we de zorg tot opname in het verpleeghuis was onze vraag, want op zo'n lange periode hadden we niet gerekend en de zorg voor een 99-jarige is best pittig als je een gezin met jonge kinderen hebt. En daar kwam Home Instead Waterland in beeld. Deze nieuwe vestiging van Home Instead, Waterland, startte precies op het moment/in de week dat wij de zorg nodig hadden. Het contact/de communicatie liep zeer soepel, al snel was er een intakegesprek waarbij goed gevraagd werd naar de behoeften. Er was een match met 3 caregivers en in juli 2018 ging de zorg van start. De caregivers zorgden gemiddeld 24 uur per week bij ons thuis voor mijn oma  en namen mantelzorgtaken over waardoor wij als gezin even weg konden en ons "eigen" leven ook nog een beetje door kon gaan.Inmiddels is het november en is mijn oma kortgeleden verhuisd naar een verpleeghuis in de buurt. Terugkijkende op de afgelopen maanden kunnen wij samen met mijn oma het volgende benoemen. Zoals mijn oma het zegt "Het was een heerlijke, onvergetelijke, tijd in alle opzichten met de 3 caregivers."- wat betreft de niet aflatende zorg van betrokken, kundige en liefdevolle caregivers- wat betreft het heerlijke wandelen buiten - wat betreft de vaak heel plezierige wederzijdse gesprekken- wat betreft de zorg zonder tijdsdruk- wat betreft de flexibiliteit- wat betreft de betrokkenheid wat ook bleek uit het actief meedenken door Home Instead en de caregivers, de aandacht ook voor ons als mantelzorgers- wat betreft de organisatie, dat ze het zeer goed op orde hebben. De zorg was snel en goed geregeld, gemaakte afspraken werden altijd nagekomen, regelmatig werd gevraagd naar onze ervaringen, tevredenheid.Wij willen Home Instead Waterland bedanken voor hun inzet, zorg en liefde waardoor zij het mede mogelijk maakten dat mijn oma bij ons thuis nog een hele fijne periode heeft gehad.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Home Instead Thuisservice Zaanstreek-Waterland? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.