Waardering van Cosis, Woongemeenschap E.S. Staete - Delfzijl op 25 juni 2019 interview

7.4
  • Aandoeningen bij de vrouw - overig

Ik praat mee over de afspraken die worden gemaakt. Alles wordt samen met mij bepaald. Afspraken zijn per bewoner anders. Niet alle begeleiders houden zich aan de afspraken, maar dit is de laatste tijd wel verbeterd. Begeleiders kijken nu in de rapportage voordat ze komen, zodat ze op de hoogte zijn van de afspraken. De begeleiders kunnen mij goed begeleiden. Ze kunnen mij onder controle houden en dat kunnen niet veel mensen. De ene begeleider kent mij beter dan de ander. Ik krijg te weinig informatie. Wanneer er een nieuwe begeleider komt of er wordt wat aan ons appartement gedaan wordt dit niet van te voren besproken, ik zou het prettig vinden als dit van te voren werd aangegeven. De informatie die ik krijg is wel in begrijpelijke taal. De begeleiding kijkt vaak naar hoe het met mij gaat. Als het niet goed gaat proberen ze oplossingen te zoeken. Ik krijg wel de zorg die in nodig heb, maar het is iets te veel. Voor sommige dingen krijg ik hulp, die ik eigenlijk wel zelfstandig kan. Er is veel wisseling qua begeleiding, maar er wordt wel tijd genomen om mij aan nieuwe begeleiding te laten wennen. Niet alle begeleiders luisteren goed naar mij. Ik voel me hierdoor niet serieus genomen. Ik vind mijn appartement perfect, alleen ik vind het soms wel vervelend dat hier veel meer mensen wonen. Ik voel me hier niet veilig. Sommige bewoners laten mensen binnen die ik niet ken en waar ik mij niet prettig bij voel.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Cosis, Woongemeenschap E.S. Staete? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.