Waardering van Pluryn, regio Nijmegen e.o. - Nijmegen op 9 juni 2017

2.5
  • Autisme

Deze instelling luisterd totaal niet naar de wensen van de jongeren noch de ouders.Zo word er geen vervoerskosten aangevraagd ondanks dat mijn 20 jarige dyslexie heeft en autisme dus zich niet goed kan verwoorden,weigert zijn PB'er reiskostenvergoeding te regelen zodat mijn kind zijn moeder kan bezoeken,hierdoor kan hij nog maar 3 keer per jaar naar huis voor een weekend.Ook is het heel normaal voor de PB'er dat als er een conflict ontstaat aan de telefoon tussen de PB'er en mij als moeder ,de PB'er mijn kind opzoekt en tegen hem tekeer gaat om vervolgens nog te dreigen met als je moeder nog eens zo praat tegen mij kom je helemaal niet meer naar huis.Ook is het verplicht om dagbesteding te doen ook al heb je een wajong en ben je blind aan een oog en ben je niet verplicht (volgens de wet) om te werken,gaat de jongeren niet werken dan word hij naar zijn kamer verbannen zonder tv,computer tot 16:00 toe tot de rest terug is van de dagbesteding.Bel momenten word niet aan gedaan ,de jongeren moet dit maar zelf onthouden met een IQ van 52.Duidelijkheid en structuur word niet aan gedaan je hebt te luisteren en anders volgen er consequenties wat kan zijn naar de kamer verbannen tot fixatie.Meerdere zijn er al weggelopen omdat de jongeren zich totaal niet serieus genomen voelen en de ouders wederom na WSG en jeugdzorg weer in een vechtscheiding over het beste voor het kind terecht komen.Hoog tijd voor een grootschalig onderzoek naar de manier hoe begeleiders en curators omgaan met deze jongeren en hun ouders onder Pluryn ,mijn kind blijft maar zeggen dat hij een keer weg loopt daar.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Pluryn, regio Nijmegen e.o.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.