Waardering van Siloah, Woonlocatie De Eersteling - Moerkapelle op 21 januari 2019 interview

5.9

Mijn woning ligt op een hele fijne plek. Lekker rustig en toch dichtbij de winkels en de kerk. Ik voel me hier een stuk veiliger dan op de vorige woning. Er zijn hier bijvoorbeeld meer stoepen. Toch moeten er wel meer veilige oversteekplekken komen. Ik vind het ook fijn dat ik mee kan praten als ik iets nodig heb. Ik heb een kast nodig waar ik dingen goed kan opbergen. Daar mag ik over meedenken hoe we dat gaan doen. Als de begeleiding een afspraak met mij vergeet, dan spreek ik ze daar op aan. Ze vergeten wel eens iets als het heel druk is. Bij grote drukte hebben ze geen tijd voor me. Ik vind het lastig om dan wel tijd te vragen van de begeleiding. In principe kunnen ze aan mijn gezicht zien hoe het met mij gaat. Maar als het te druk is, zien ze dat niet. Dan denk ik 'Laat maar' en stuur ik ze een berichtje. Daar gaan ze dan later mee aan de slag. Persoonlijke begeleiding weet precies wat ik nodig heb. En zij begrijpen mij goed. Invalkrachten of nieuwe begeleiders weten dat niet. Ik moet steeds uitleggen hoe ze met mij om moeten gaan. Dat vind ik erg lastig. Ik zou willen dat er een betere overdracht komt. Door mijn beperking is het ook lastig om steeds nieuwe gezichten te herkennen. Ik vind het wel een pluspunt dat ik al heel lang dezelfde persoonlijk begeleider heb. We kunnen het goed met elkaar vinden. Zij luistert echt goed naar mij. Ik vind het fijn dat ik op tijd te horen krijg als er iets verandert in de begeleiding. Soms krijg ik op de dag zelf te horen als er een bepaalde activiteit is. Dat mag wel verbeteren. Ik zou heel graag meer dingen willen doen, maar mijn beperking zit dan wel eens in de weg. Als ik wil wandelen heb ik wel iemand nodig die met mij meegaat. Ik zou graag iedere dag willen wandelen maar daar heb ik een vrijwilliger bij nodig. Met de begeleiding kan ik één keer per week wandelen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Siloah, Woonlocatie De Eersteling? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.