Waardering van Stichting De Rozelaar, Woonlocatie de Rozenhof - Voorthuizen op 2 oktober 2018 interview

7.6

Één keer per half jaar bespreken we het persoonlijk plan waarin de doelen staan. Hier ben ik altijd bij en kan ik mijn inbreng geven. Er is personeel met meerdere opleidingen. Er is een zorgcoördinator die is goed opgeleid. De deskundigheid is niet van iedereen hetzelfde omdat dit ook met ervaring te maken heeft. Er zijn ook stagiaires maar die zijn er om het te leren en hebben nooit de eindverantwoordelijkheid. Er is best wel veel verloop waardoor de begeleiding niet altijd constant is. Dit heeft ook te maken met dat het personeel bestaat uit jonge mensen, vanwege zwangerschap of een nieuwe uitdaging en langdurig zieken. Er was een tijd waarop dit allemaal samenliep. Dit was vervelend, maar is verbeterd. Als er invalkrachten komen, komen dezelfde invalkrachten. Er wordt geprobeerd zoveel mogelijk vastigheid te bieden. Als er iets is word ik gebeld of gemaild door de zorgcoördinator. Algemene informatie krijg ik via intranet waarop ik alles kan lezen. Ik denk alleen dat niet alle ouders hierin goed bedreven zijn. Er staat van alles op maar niet iedereen kan het even makkelijk vinden. In het persoonlijk plan en elektronisch patiëntendossier staat alles wat ik moet weten. Begeleiding is heel alert als er iets aan de hand is. Ook is er aandacht voor het emotioneel welbevinden. Vanaf het begin staat hoog in het vaandel dat binnen de driehoek gewerkt wordt tussen ouders, cliënt en begeleiding. Het personeel heeft ook regelmatig bijscholing waarin dit aan de orde komt. Niet meer voor de cliënt maar met de cliënt. Als ik met dingen aan kom omtrent bijvoorbeeld gezondheid wordt dit ook aangenomen. Het is een prima locatie met hartstikke mooie appartementen. Dat is elders wel kleiner. Een minpunt is de sportschool op de begane grond vanwege geluidsoverlast. De sportschool gaat weg en er komen op de begane grond appartementen bij. De tuin op het noorden zou fijn zijn als deze verplaatst wordt naar op het zuiden. Het heeft tevens een mooi ingerichte huiskamer. Het is ruim opgezet. Het is een christelijke locatie waar christelijke normen en waarden gelden. Bewoners kunnen naar de kerk wanneer zij dit willen en er wordt voorgelezen uit de bijbel.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Stichting De Rozelaar, Woonlocatie de Rozenhof? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.